اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان، علت اصلی یک بوی نامطبوع و ناشناخته در سطح این شهر و برخی روستاهای اطراف آن را وجود کارخانه تولید کود مرغی عنوان کرد.

'محمد احمدی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از یک هفته پیش بوی ناشناخته ای گاه و بیگاه در نقاط مختلف شهر بوکان و روستاهای اطراف وجود داشت که این بوی نامطبوع مردم را آزار می داد و علت آن نیز مشخص نبود.

وی گفت: با تلاش کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست بوکان، علت و منبع این بوی ناخوشایند که یک کارخانه تولید کود مرغی بود، کشف و شناسایی شد.

وی اضافه کرد: این کارخانه که در حوزه استحفاظی شهرستان سقز و در حدود هشت کیلومتری بوکان قرار دارد، با جمع آوری کردن فضولات مرغی و سوزاندن آنها موجب می شد تا گازی بد بو متصاعد شده و در فضا پخش شود.

احمدی از تعطیلی این کارخانه به مدت یک هفته به صورت موقت خبر داد و اظهار کرد: به دلیل قرار گرفتن این کارخانه در حوزه استحفاظی سقز، اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در حال بررسی این موضوع و گرفتن تصمیم نهایی در این زمینه است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده این کارخانه پیشتر در روستای 'سرا' از توابع بخش مرکزی سقز فعالیت می کرد که به دلیل انتشار بوی نامطبوع، از آن روستا جمع آوری و به نزدیکی بوکان انتقال داده شد.

بوکان با بیش از 227 هزار نفر یکی از شهرهای جنوب آذربایجان غربی است که با شهرستان سقز از توابع استان کردستان هم مرز است.

تاریخ خبر: 13/10/1393

مطالب مرتبط :

بوی مشمئز کننده همچنان اهوازی ها را آزار می دهد/ پرونده به معاونت سیاسی ارجاع داده شد

صدور حکم دادگاه برای عامل اصلی انتشار بوی بد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ شنبه 13 دی 1393برچسب:بو,سقز,بوکان,کود مرغی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.